Tarcza TBM „Katarzyna” wznowiła drążenie tunelu kolejowego w nocy z 31 na 1 listopada.
Budowa tunelu kolejowego pod Łodzią - tarcza TBM "Katarzyna" wróciła do pracy
Przypomnijmy, prace przy drążeniu musiały zostać wstrzymane tuż po tym, gdy na al. 1 Maja 23 doszło do częściowego zawalenia.Tarcza do pracy wróciła, ale drążenie odbywa się bardzo powoli i ostrożnie.
- W nocy z 31 października na 1 listopada TBM Katarzyna wznowiła drążenie głównego tunelu pod Łodzią, po wzmocnieniu gruntu pod budynkami Próchnika 44 oraz al. 1 Maja 23 i al. 1 Maja 21. Prace te zwiększyły poziom bezpieczeństwa kamienic. Obecnie tarcza powoli przesuwa się w kierunku ul. Więckowskiego. Monitoring kamienic trwa przez 24 godziny na dobę
- informuje Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
I dodaje:
- Wykonawca inwestycji, PBDiM w ciągu ostatnich dwóch miesięcy zrealizował niezbędne prace zalecone przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Łodzi tj. wzmocnił i ustabilizował podłoże gruntowe oraz budynki przy al. 1 Maja 21, 23 i ul. Próchnika 44. Działania te były konieczne do wykonania, aby umożliwić kontynuację budowy tunelu kolejowego.
Tarcza TBM "Katarzyna" ponownie drąży
Choć tarcza powróciła do pracy nie oznacza to, że mieszkańcy Polesia powrócą do swoich mieszkań.
- Dla zamawiającego PLK SA i wykonawcy PBDiM priorytetem jest jak najszybszy powrót mieszkańców do swoich mieszkań, jak również zapewnienie bezpieczeństwa ludzi i budynków na całej trasie drążenia tunelu aż do dworca Łódź Fabryczna
- dodaje Wilgusiak.
Kiedy powrót mieszkańców relokowanych na czas drążenia tunelu będzie możliwy?
- Po wyjechaniu tarczy, zespół rzeczoznawców ponownie oceni stan techniczny budynków i mieszkań. Jeżeli eksperci budowlani uznają, że jest bezpiecznie, relokowani mieszkańcy będą mogli wracać do swoich lokali. Ostateczne decyzje dotyczące przyszłości oficyny prawej kamienicy Al. 1 Maja 23 zostaną podjęte po wyjechaniu tarczy spod budynku oraz po zrealizowaniu rozbiórki zawalonej części oficyny, usunięciu gruzowiska i wykonaniu ekspertyz.
- zaznacza PKP PLK.
Aktualnie mówi się o zakończeniu prac przy budowie tunelu kolejowego w 2027 roku, ale spółka podkreśla, że na kontrakcie wciąż widnieje data 2026 r.
- Nadal obowiązującym terminem zakończenia inwestycji jest termin kontraktowy tj. 2026 r. Zmiany w nim mogą nastąpić po odpowiednio udokumentowanym i uzasadnionym roszczeniu wykonawcy, które będzie przedmiotem rozpatrzenia i rekomendacji inżyniera kontraktu
- podkreślają PKP Polskie Linie Kolejowe.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.