Reklama

Polacy pokochali piwa bezalkoholowe. Nawet sama branża zaskoczona taką dynamiką

Autor:
Marcin Kluczyński
2020-01-10 17:56

Polscy konsumenci coraz częściej odstępują od spożywania alkoholu, ale bywa że nie do końca chcieliby rezygnować z delektowania się smakiem piwa. Doskonale wyczuwają to koncerny piwne, które stale poszerzają ofertę piw bezalkoholowych wprowadzając na rynek wciąż nowe warianty smakowe. Okazuje się, że dynamika sprzedaży piw bez procentów w 2019 roku stanowiła największe zaskoczenie na rynku piwa.

Piwo bez procentów posmakowało Polakom na tyle, że wolumeny jego sprzedaży zaskakują nawet samą branżę. / Fot. freepik.com Piwo bez procentów posmakowało Polakom na tyle, że wolumeny jego sprzedaży zaskakują nawet samą branżę. / Fot. freepik.com

Dynamika wzrostu sprzedaży piw bezalkoholowych i bezalkoholowych piw smakowych to w opinii Igora Tikhonova, prezesa Kompanii Piwowarskiej największe zaskoczenie minionego roku w tej branży.

– Ten konkretny segment rozwijał się konsekwentnie przez wiele lat i spodziewaliśmy się dalszego wzrostu, jednak nie na aż taką skalę, jak w ciągu ostatnich dwóch lat. Wciąż pozostaje pytanie, czy jest to długoterminowa tendencja – mówi Igor Tikhonov, prezes Kompanii Piwowarskiej

Zdaniem Igora Tikhonova, Polacy coraz chętniej sięgają po piwa bez procentów, bo w naszym społeczeństwie utrwala się trend zdrowego stylu życia, w który wpisuje się także ograniczenie spożywania napojów alkoholowych.

- Ludzie nie piją piwa, aby się upić, tylko po to, aby cieszyć się jego smakiem, jednocześnie dbając o zdrowie – mówi Tikhonov. - Ciężko jest to przewidzieć, ale mam nadzieję, że panować będzie trend związany ze zdrowym trybem życia, który zakorzenia się w naszym społeczeństwie. Ludzie chcą pić coś zdrowego i smacznego, a ja wierzę, że piwa bezalkoholowe i bezalkoholowe piwa smakowe stanowią doskonałe połączenie tych dwóch aspektówdodaje.

Jak tłumaczy prezes Kompanii Piwowarskiej, produkcja piw bezalkoholowych opiera się o naturalne składniki, a napój jest warzony z zastosowaniem odpowiedniego szczepu drożdży, który hamuje wytworzenie alkoholu.

- Do produkcji naszych napojów wykorzystujemy naturalne składniki. Warzymy piwo z użyciem takiego szczepu drożdży, który uniemożliwia powstanie alkoholu otrzymując produkt, który jest smaczny i nie wpływa negatywnie na zdrowie. W związku z tym uważam, że oferta piw bezalkoholowych ma szansę rozwijać się na rynkutłumaczy Igor Tikhonov.

Jak podaje firma Nielsen, tylko przez pierwsze cztery miesiące 2019 r. wartość rynku najpopularniejszych bezalkoholowych lagerów wzrosła w Polsce o 95 proc., a bezalkoholowych radlerów zwiększyła się aż o 110 proc. To największe tego typu tendencje odnotowane w Europie. W 2018 r. sprzedaż piwa 0,0% osiągnęła w naszym kraju wartość 0,5 mld zł.

Źródło: portalspozywczy.pl

Reklama
Sonda
Wybierz sportowe wydarzenie roku 2019!
Proszę wypełnić wszystkie pola!
Oddanych głosów:
4010
Reklama
Reklama
0.18233299255371